Att vara sig själv!

Jag blir så sur, verkligen! När man ser folk som trycker ner andra bara för att de själva ska få känna sig bättre. Eller mobbar någon, bara för att deras egna självkänsla är så låg att de bara måste trycka ner någon annan. För vem har rätten att egentligen göra någonting sådant?
Jag har aldrig själv blivit mobbad men jag har haft vänner och självklart sett folk som blivit det. Sedan så kan man ju läsa om det förstås väldigt mycket! Oftast tror jag att översittaren ger sig på den utsatta som står lite "utanför" samhället eller helt enkelt är lite "anorlunda". Då de är lättare att ge sig på. Detta är bara vad jag tror men alla ska kunna få känna att de kan få vara sig själva, ha deras egna klädstil, intressen osv. Och det finns aldrig en ursäkt för någon att mobba någon annan. 
Det behöver inte heller vara "grov" mobbning där man blir slagen och så. Utan jag tror det är mer vanligare idag att folk kastar ut sig ord som verkligen kan såra någon, även om det inte är personens avsikt att göra detta och det tror jag alla har varit med om. Och det är ju ingen hemlighet att det är ännu lättare nu att gömma sig bakom en dator och skriva dumma saker om någon på internet. Och det är ju verkligen jätte hemskt! T
Titta hur det går när man går en sam-beteende klass... Man blir lite förstörd så där ;)  
Om jag sammanfattar det hela tycker jag verkligen att vi alla ska kunna känna att vi kan vara oss själva! Men jag blir så otroligt proviserad och arg på människor som kanske bara "små retar" någon eller skämtar på någons annans bekostnad. Men ingen vet ju egentligen hur den som tar emot det känner? Och hur lång tid tar det innan det kan gå för långt? 
Nej det här inlägget var ju inget trevligt. Men vi jobbar mycket om sådant här i skolan nu och det är ju inget konstigt att det påverkar en! ;) Men jag slänger in en glad bild från när jag var liten så blir inlägget lite bättre kanske! 
Ideer på recept? Skriv i kommentarena!
Knubbig och söt var man då :)  ^ 
Sovgott vänner. 
Kramar Tilda
 
 

Kommentarer:

1 Anna:

Aaaaw vilken söt bild Tilda! <3

Jättefin header förresten! :)
Kram <3

Svar: Åå tack vad snäll du är! :D Kram <3
Heej!

Kommentera här: